No 8 Jalan 1/4, Seksyen 1, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor Darul Ehsan. H/p: 013-3845555 Fax: 03-89250891

Thursday, April 15, 2010

Dok tahu betul ke tak...mungkin tuan tuan boleh buat semakan lanjut...


UMNO@APCO: One Israel, 1Malaysia + 1Indonesia.. ?

APCO Wordwide bukan sahaja memberikan nasihat perhubungan awamnya kepada KERAjaan Malaysia bahkan juga Kerajaan Indonesia selepas Israel.

Ini dinyatakan dalam laman web APCO sendiri. Yang menariknya, konsep yang hampir sama digunakan antara Malaysia, Indonesia dan juga Israel.

Yang bezanya di Israel diguna One Israel manakala di Malaysia dan Indonesaia digunakan 1Malaysia dan 1Indonesia.

APCO telah dibuktikan di Dewan Rakyat sebagai syarikat yang berpengkalan di Amerika dan mempunyai hubungan rapat dengan Zionis Israel yang membunuh berpuluh ribu umat Islam Palestin.

Konsep 1Malaysia dikatakan hasil nasihat dari APCO kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak memandangkan konsep itu serupa dengan konsep one Israel yang digunakan di Israel oleh Ehud Barak (Perdana Menteri Israel) pada tahun 1999.

Namun begitu APCO di dalam laman webnya menafikan bahawa syarikat itu terlibat dengan konsep 1Malaysia. Kenyataan ini dibacakan oleh anggota Parlimen Rembau yang juga Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaludin di Dewan Rakyat.

Tetapi adakah rakyat Malaysia boleh mempercayai kenyataan dari syarikat Yahudi ini?

Menurut satu laman web, Milosuam.blogspot. com, apa yang lebih menghairankan di sini ialah bagaimana Indonesia yang juga menggunakan khidmat dari APCO ini menggunakan konsep yang sama seperti One Israel dan 1Malaysia?

Malah lambang dan slogan konsep 1Indonesia juga dilihat terlalu mirip dengan 1 Malaysia yang digunakan di Malaysia.

Jika di Malaysia slogan 1Malaysia ialah "Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan" slogan 1Indonesia pula dilihat begitu mirip sekali iaitu "Masyarakat dahulukan, Pencapaian utamakan". Adakah sekadar kebetulan?

Sekiranya ia satu kebetulan, ia menjadi satu kebetulan yang ajaib!

Sila lihat gambar dibawah ini konsep 1Malaysia dan 1Indonesia begitu serupa

Ini pula bukti bahawa kerajaan Indonesia juga menggunakan penasihat Yahudi APCO

Dokumen bukti bahawa kerajaan Indonesia menggunakan khidmat yahudi APCO boleh dimuat turun di link ini www.apcoworldwide. com/Content/ pdfs/Indonesia_ Brochure. pdf.

Persoalan yang timbul dari persamaan ini, menurut blog Milosuam adalah:
1. Adakah Kerajaan Indonesia atau kerajaan Malaysia yang meniru antara satu sama lain?
2. Adakah perkara ini sekadar satu kebetulan yang ajaib?
3. Sekiranya Indonesia meniru Malaysia, tidakkah pemimpin Indonesia akan malu apabila rakyat mengetahui bahawa idea 1Indonesia diciplak dari negara jiran? Begitu juga jika perkara sebaliknya yang berlaku.
4. Adakah idea 1 (one) ini terlalu agung sehingga Malaysia dan Indonesia memakai konsep yang sama?
5. Perlukah konsep 1 Malaysia ini ditiru bulat-bulat oleh Indonesia sehinggakan lambang 1Indonesia dan juga slogan yang digunakan begitu serupa?
TPU - seingat aku... dulu diwar-warkan bahawa konsep 1Malaysia ni datangnya dari Perdana Menteri Malaysia Najib Tun Razak... bila aku baca balik pendedahan ni (1Indonesia dan slogan "Masyarakat Dahulukan, Pencapaian Diutamakan") erm...

Bangang rupanya PM Malaysia ni... kaki ciplak... penyakit berkenan "Hak Orang" tak hilang lagi dari diri Najib ni... dulu berkenan dekat "bini orang", lepas tu... ah... korang pikir la sendiri...

Topeng Perak® Unmasked

No comments:

Disclaimer

Disclaimer
Pandangan dalam laman ini tidak semestinya menunjukkan pendirian rasmi pengendali laman ini dan DPPKS (Dewan Pemuda Pas Kawasan Serdang) melainkan dinyatakan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...